AN 01-16 ඒක ධම්ම පාළිය

AN 01-16 -01 ප්‍රථම වග්ගය

AN 01-16–01 බුද්ධානුස්සති සූත්‍රය

§ 1. “මහණෙනි, එක් ධර්මයක් වඩන ලද්දේද, නැවත නැවත පුරුදුකරන ලද්දේද ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලේශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස විශිෂ්ට ඥානය පිණිස, චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍යය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී.

§2. “කවර නම් එකම ධර්මයක්ද?
බුද්ධානුස්මෘතිය (බුදුගුණ සිහිකිරීම) යි.

§3. “මහණෙනි, මේ එකම ධර්මය වඩනලද්දේ නම් , බහුල වශයෙන් (පුරුදු) කරන ලද්දේ නම් , ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස, සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලෙශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස, විශිෂ්ට ඥානය පිණිස නොහොත් චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍ය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී”

වැඩිදුර කියවන්න CLICK

AN 01-16-01-02 ධම්මානුස්සති සූත්‍රය

§1, “මහණෙනි, එක් ධර්මයක් වඩන ලද්දේ, නැවත නැවත පුරුදුකරන ලද්දේද ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස සසර නොඇලීම පිණිසද, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලේශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස විශිෂ්ට ඥානය පිණිස, චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍යය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී.

§ 2. කවරනම් එකම ධර්මයක්ද?
ධර්මානුස්මෘතියයි

§3. “මහණෙනි, මේ එකම ධර්මය වඩනලද්දේ, බහුල වශයෙන් (පුරුදු) කරන ලද්දේ, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස, සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලෙශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස, විශිෂ්ට ඥානය පිණිස චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍ය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී”

වැඩිදුර කියවන්න CLICK

AN 01-16-01-03 සංඝානුස්සති සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, එක් ධර්මයක් වඩන ලද්දේ, නැවත නැවත පුරුදුකරන ලද්දේ ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලේශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස විශිෂ්ට ඥානය පිණිස, චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍යය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී.

§ 2. කවරනම් එකම ධර්මයක්ද?
සංඝානුස්මෘතියයි.

§3. “මහණෙනි, මේ එකම ධර්මය වඩනලද්දේ, බහුල වශයෙන් (පුරුදු) කරන ලද්දේ, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස, සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලෙශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස, විශිෂ්ට ඥානය පිණිස චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍ය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී”

වැඩිදුර කියවන්න CLICK

AN 01-16-01-04 සීලානුස්සති සූත්‍රය

§ 1. “මහණෙනි, මේ එකම ධර්මය වඩනලද්දේ නම් , නිතර නිතර බහුල වශයෙන් පුරුදු කරන ලද්දේ නම් , ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස, සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලෙශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස, විශිෂ්ට ඥානය පිණිස චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍ය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී”

§ 2. කවරනම් එකම ධර්මයක්ද?
සීලානුස්මෘතියයි (ශීලයෙහි ගුණ සිහිකිරීමයි)

§3. “මහණෙනි, මේ එකම ධර්මය වඩනලද්දේ, බහුල වශයෙන් (පුරුදු) කරන ලද්දේ, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස, සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලෙශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස, විශිෂ්ට ඥානය පිණිස චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍ය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී”

වැඩිදුර කියවන්න CLICK

AN 01-16-01-05 චාගානුස්සති සූත්‍රය

§ 1. “මහණෙනි, එක් ධර්මයක් වඩන ලද්දේ නම්, නැවත නැවත පුරුදුකරන ලද්දේ නම්, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලේශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස විශිෂ්ට ඥානය පිණිස, චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍යය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය අත්පත් සාක්ෂාත් පිණිස පවතී.

§ 2. කවරනම් එකම ධර්මයක්ද?
දීමෙහි ගුණ සිහිකිරීමයි. ( අත් හැරීමෙහි අනුසස් )

§3. “මහණෙනි, මේ එකම ධර්මය වඩනලද්දේ නම්, බහුල වශයෙන් පුරුදු කරන ලද්දේ නම්, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස, සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලෙශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස, විශිෂ්ට ඥානය පිණිස චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍ය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී”

වැඩිදුර කියවන්න CLICK

AN 01-16-01-06 දෙවතානුස්සති සූත්‍රය

§ 1. “මහණෙනි, එක් ධර්මයක් වඩන ලද්දේ නම්, නැවත නැවත පුරුදුකරන ලද්දේ නම්, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලේශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස විශිෂ්ට ඥානය පිණිස, චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍යය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී.

§ 2. කවරනම් එකම ධර්මයක්ද?
දෙවියන් සාක්ෂිකොට ගුණධර්ම සිහිකිරීමයි

§3. “මහණෙනි, මේ එකම ධර්මය වඩනලද්දේ නම්, බහුල වශයෙන් පුරුදු කරන ලද්දේ නම්, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස, සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලෙශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස, විශිෂ්ට ඥානය පිණිස චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍ය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී”

වැඩිදුර කියවන්න CLICK

AN 01-16-01-07 ආනාපානසති සූත්‍රය

§ 1. “මහණෙනි, එක් ධර්මයක් වඩන ලද්දේ නම්, නැවත නැවත පුරුදුකරන ලද්දේ නම්, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලේශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස විශිෂ්ට ඥානය පිණිස, චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍යය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී.

§2. කවරනම් එකම ධර්මයක්ද?
ආශ්වාස ප්‍රශ්වාස නිමිතිකොට ඇති සිහියයි.

§3. “මහණෙනි, මේ එකම ආනාපානසති ධර්මය වඩනලද්දේ, බහුල වශයෙන් (පුරුදු) කරන ලද්දේ, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස, සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලෙශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස, විශිෂ්ට ඥානය පිණිස චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍ය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී”

වැඩිදුර කියවන්න CLICK

AN 01-16-01-08 මරණසති සූත්‍රය

§ 1 “මහණෙනි, එක් ධර්මයක් වඩන ලද්දේ නම්, නැවත නැවත පුරුදුකරන ලද්දේ නම්, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලේශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස විශිෂ්ට ඥානය පිණිස, චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍යය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී.

§ 2. කවරනම් එකම ධර්මයක්ද?
මරණය ගැන සිහිකිරීමයි.

§3. “මහණෙනි, මේ එකම මරණසති ධර්මය වඩනලද්දේ නම්, බහුල වශයෙන් (පුරුදු) කරන ලද්දේ නම්, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස, සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලෙශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස, විශිෂ්ට ඥානය පිණිස චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍ය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී”

වැඩිදුර කියවන්න CLICK

AN 01-16-01-09 කායගතාසති සූත්‍රය

§1] “මහණෙනි, එක් ධර්මයක් වඩන ලද්දේ නම්, නැවත නැවත පුරුදුකරන ලද්දේ නම්, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලේශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස විශිෂ්ට ඥානය පිණිස, චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍යය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය අත්පත් කිරීම පිණිස පවතී.

§2 . කවරනම් එකම ධර්මයක්ද?
ශරීරයේ පිළිකුල් බව ගැන සිහිකිරීමයි.

§3. “මහණෙනි, මේ එකම කායගතාසති ධර්මය වඩනලද්දේ නම්, බහුල වශයෙන් (පුරුදු) කරන ලද්දේ නම්, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස, සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලෙශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස, විශිෂ්ට ඥානය පිණිස චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍ය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී”

වැඩිදුර කියවන්න CLICK

AN 01-16-01-10 උපසමානුස්සති සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, එක් ධර්මයක් වඩන ලද්දේ නම්, නැවත නැවත පුරුදුකරන ලද්දේ නම්, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලේශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස විශිෂ්ට ඥානය පිණිස, චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍යය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී.

§ 2. කවරනම් එකම ධර්මයක්ද?
දුක් සංසිඳීම අරමුණුකොට ඇති සිහියයි.

§3. “මහණෙනි, මේ එකම උපසමානුස්සති ධර්මය වඩනලද්දේ නම්, බහුල වශයෙන් (පුරුදු) කරන ලද්දේ නම්, ඒකාන්තයෙන් සසර කලකිරීම පිණිස, සසර නොඇලීම පිණිස, රාගාදීන්ගේ නැතිවීම පිණිස, ක්ලෙශයන්ගේ සංසිඳීම පිණිස, විශිෂ්ට ඥානය පිණිස චතුරාර්‍ය්‍යසත්‍ය අවබෝධය පිණිස, නිර්වාණය සාක්ෂාත් කිරීම පිණිස පවතී”

වැඩිදුර කියවන්න CLICK

AN 01-16 -02 බීජ වග්ගය

AN 01-16-02-01 පඨම මිච්ඡාදිට්ඨි සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, මිථ්‍යා දෘෂ්ටිය (වැරදි දැකීම) කරණකොටගෙන නූපන්නාවූ අකුශල ධර්මයෝත් උපදිද්. උපන්නාවූ අකුශල ධර්මයන්ගේත් වැඩීම හා විශාලවීම ඇතිවේ,

§2. “මහණෙනි, මිත්‍යා දිට්ඨිය තරම් අකුශල ධර්මයන්ගේ ඉපදීම හා වැඩීම පිණිස හේතුවන, අන්‍ය එක ස්වභාවයකුදු මම නොදකිමි.

§3. “මහණෙනි, මිථ්‍යාදෘෂ්ටියෙන් යුක්ත පුද්ගලයාහට පෙර නූපන්නාවූ අකුශල ධර්මයෝත් උපදිත්. උපන්නාවූ අකුශල ධර්මයෝත් වැඩීමට හා විශාලත්වයට පැමිණෙත්.”

AN 01-16-02- 02 පඨම සම්මාදිට්ඨි සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, සම්‍යක් දෘෂ්ටිය (නිවැරදිසේ දැනීම), කරනකොටගෙන නූපන්නාවූ කුශලධර්මයෝ උපදිත්. උපන්නාවූ කුශලධර්මයෝ වැඩීමට හා විශාලත්වයට පැමිණෙත්,

§2. “මහණෙනි, කුශලධර්මයෝ ඉපිදවීමට හා වැඩීමට, සමයක් දිට්ඨිය තරම් හේතුවන, අන්‍ය එක ස්වභාවයකුදු මම නොදකිමි.

§3. “මහණෙනි, සම්‍යක්දෘෂ්ටියෙන් යුක්ත පුද්ගලයාහට පෙර නූපන්නාවූ කුශලධර්මයෝ උපදිත්. උපන්නාවූ කුශල ධර්මයෝ වැඩීමට හා විශාලත්වයට පැමිණෙත්.”

AN 01-16-02- 03 දුතිය මිච්ඡාදිට්ඨි සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, මිථ්‍යා දෘෂ්ටිය කරණකොටගෙන පෙර නූපන් කුශලධර්මයෝත් නූපදිද්ද, උපන් කුශලධර්මයෝත් පිරිහෙත්ද?

§2. “මහණෙනි, ඒ බඳුවූ අන්‍ය එක ස්වභාවයකුදු මම නොදකිමි.

§3. “මහණෙනි, මිථ්‍යාදෘෂ්ටියෙන් යුක්ත පුද්ගලයාහට පෙර නූපන් කුශලධර්මයෝත් නූපදිත්. උපන් අකුශල ධර්මයෝත් පිරිහෙත්.”

AN 01-16-02 -04 දුතිය සම්මාදිට්ඨි සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, සම්‍යක් දෘෂ්ටිය, කරණකොටගෙන පෙර නූපන් අකුශලධර්මයෝත් නූපදිත්, උපන්නාවූ අකුශල ධර්මයෝ පිරිහෙත්,

§2. “මහණෙනි, අකුශල ධර්මයෝ නොඋපදවීමට , උපන් අකුසල නැති කරන්නට, සම්‍යක් දෘෂ්ටිය තරම් හේතුවන අන්‍ය එක ස්වභාවයකුදු මම නොදකිමි.

§3. “මහණෙනි, සම්‍යක්දෘෂ්ටියෙන් යුක්ත පුද්ගලයාහට පෙර නූපන් අකුශල ධර්මයෝ නූපදිත්. උපන් අකුශල ධර්මයෝ පිරිහෙත්.

AN 01-16-02-05 අයොනිසො මනසිකාර සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, වැරදිසේ මෙනෙහි කිරීම (අයෝනිසෝ මනසිකාරය) කරණකොටගෙන පෙර නූපන් වැරදි දැකීම උපදී, උපන් මිථ්‍යාදෘෂ්ටිය මහත්සේ වැඩේ,

§2. “මහණෙනි, වැරදි දැක්ම ඇතිකිරීමට, යෝනිසෝ මනසිකාරය තරම් හේතුවන අන්‍වූ ය එක ස්වභාවයකුදු මම නොදකිමි.

§3. “මහණෙනි, වැරදිසේ මෙනෙහි කරන්නාහට පෙර නූපන්නාවූ මිථ්‍යාදෘෂ්ටිය උපදී, උපන්නාවූ මිථ්‍යාදෘෂ්ටිය මහත්සේ වැඩේ.

AN 01-16-02-06 යොනිසො මනසිකාර සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, යම් නුවණින් මෙනෙහි කිරීම නොහොත් යෝනිසෝ මනසිකාරය කරණකොටගෙන පෙර නූපන් සම්‍යක්දෘෂ්ටිය උපදී, උපන් සම්‍යක්දෘෂ්ටිය වැඩේ,

§2. “මහණෙනි, යෝනිසෝ මනසිකාරය තරම්, සම්මා ට්ඨියට හේතුවන අන්‍ය එක ස්වභාවයකුදු මම නොදකිමි.

§3. “මහණෙනි, නුවණින් මෙනෙහි කරන්නාහට පෙර නූපන් සම්‍යග්දෘෂ්ටියත් උපදී, උපන් සම්‍යග්දෘෂ්ටියත් මහත් සේ වැඩේ.”

වැඩිදුර කියවන්න CLICK HERE

AN 01-16-02-07 නිරයුප්පත්ති සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, යම් මිථ්‍යා දෘෂ්ටිය (වැරදි දැකීමක්) නිසා සත්වයෝ ශරීරය බිඳීයාමෙන් පසු මරණින් මත්තෙහි සැපයෙන් තොරවූ, නපුරු ගති ඇති විකාරව වැටෙන්නාවූ නරකයෙහි උපදිත්,

§2. “මහණෙනි, මිත්‍යා දිට්ඨිය හැර සත්වයා අපාගත කරන්නට සමත් අන්‍ය එක ස්වභාවයකුදු මම නොදකිමි.

§3. “මහණෙනි, මිථ්‍යාදෘෂ්ටියෙන් යුක්තවූ සත්වයෝ ශරීරය බිඳීමෙන් පසු මරණින් මත්තෙහි අපාය නම්වූ, දුගති නම් වූ විකාරව වැටෙන විනිපාත නම් වූ නරකයෙහි උපදිත්.

AN 01-16-02-08 සග්ගුප්පත්ති සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, යම් සම්‍යක් දෘෂ්ටිය (යහපත් දැකීම) නිසා සත්වයෝ ශරීරය බිඳීමෙන් පසු මරණින් මත්තෙහි සුගති නම්වූ, ස්වර්ග ලෝකයෙහි උපදිත්,

§2. “මහණෙනි, සමයක් දිට්ඨිය තරම් , සත්වයා දෙව් ලෝ ඉපිදවන්නට සමත් අන්‍ය එක ස්වභාවයකුදු මම නොදකිමි.

§3, “මහණෙනි, සම්‍යග්දෘෂ්ටියෙන් යුක්තවූ සත්ත්වයෝ ශරීරය බිඳීමෙන් පසු මරණින් මත්තෙහි සුගති නම් වූ ස්වර්ග ලෝකයෙහි උපදිත්.”

AN 01-16-02 -09 පාපකබීජ සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, මිථ්‍යා දෘෂ්ටියෙන් යුක්ත වූ පුද්ගලයා විසින්
යම් කායකර්මයක් තමාගේ දෘෂ්ටියට එකඟවනසේ කරණු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් වාග්කර්මයක් තමාගේ දෘෂ්ටියට එකඟවනසේ කියනු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් මනඃකර්මයක් තම දෘෂ්ටිය වූ පරිද්දෙන්ම සම්පූර්ණ කරණු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් චෙතනාවක් තමාගේ දෘෂ්ටිය එකඟ වනසේ කරණු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් ප්‍රාර්ථනාවක් තමාගේ දෘෂ්ටියට එකඟ වනසේ කරණු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද ,
යම් අධිෂ්ඨානයක් තමාගේදෘෂ්ටියට එකඟවන සේ කරණු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් (ඵස්සාදි) සංස්කාරයක් දෘෂ්ටියවූ පරිදි සම්පූර්ණ කරණු ලැබේද, සමාදන්වනු ලැබේද,
ඒ සියලු ධර්මයෝ අයහපත පිණිස, නොකැමැති ඵල පිණිස, අසතුට පිණිස, අවැඩ පිණීස දුක් පිණීස පවතිත්.

ඊට හේතු කවරේද?
මහණෙනි දෘෂ්ටිය ලාමක වූ එහෙයිනි.

§2. “මහණෙනි, කොසඹ ඇටයක් හෝ තිත්ත වැටකොලු ඇටයක් හෝ තිත්ත ලබු ඇටයක් හෝ තෙත් වූ පොළවෙහි සිටවන ලද්දේ, යම් පෘථිවි රසයකුත් ඇදගණීද, යම් ආපෝ රසයකුත් ඇදගණීද, ඒ සියලු රසය තිත්තභාවය පිණිස, කටුකභාවය පිණීස, අමධුර භාවය පිණිස පවතී.
ඊට හේතු කවරේද?
මහණෙනි, බීජය (ඇටය) ලාමක හෙයිනි.

§3. මහණෙනි, මිථ්‍යාදෘෂ්ටියෙන් යුක්ත වූ පුද්ගලයා විසින්
යම් කායකර්මයක් තමාගේ දෘෂ්ටියට එකඟවනසේ කරණු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් වාග්කර්මයක් තමාගේ දෘෂ්ටියට එකඟවනසේ කියනු ලැබේද, හරි යයි ගන්නාලැබේද,
යම් මනඃකර්මයක් ස්වකීය දෘෂ්ටිය වූ පරිද්දෙන්ම සිතනු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් චෙතනාවක් තමාගේ දෘෂ්ටිය එකඟ වනසේ තීරණය කරණු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් ප්‍රාර්ථනාවක් තමාගේ දෘෂ්ටියට එකඟ වනසේ කරණු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද, යම්අධිෂ්ඨානයක් තමාගේදෘෂ්ටියට එකඟවන සේ කරණු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් (ඵස්සාදි) සංස්කාරයක් දෘෂ්ටියවූ පරිදි සම්පූර්ණ කරණු ලැබේද, සමාදන්වනු ලැබේද,
ඒ සියලු ධර්මයෝ ඔහුගේ අයහපත පිණිස, නොකැමැති ඵල පිණිස, අසහනය පිණිස අවැඩ පිණීස දුක් පිණීස පවතිත්.
ඊට හේතු කවරේද?
මහණෙනි ඔහුගේ දෘෂ්ටිය ලාමක වූ හෙයිනි.

AN 01-16-02 -10 හද්දකබීජ සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, සම්‍යක්දෘෂ්ටියෙන් යුක්තවූ පුද්ගලයා විසින්
යම් කායකර්මයක් දෘෂ්ටියට එකඟවන පරිද්දෙන් කරනු ලැබේද, මනාකොට ගන්නා ලැබේද,
යම් වාක්කර්මයක් දෘෂ්ටියට එකඟවන පරිද්දෙන් කියනු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් මනඃකර්මයක් දෘෂ්ටියවූ පරිද්දෙන් සිතණු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් චේතනාවක් දෘෂ්ටියට එකඟවන පරිද්දෙන් සම්පූර්ණ කරනු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් ප්‍රාර්ථනාවක් දෘෂ්ටියට එකඟවන පරිද්දෙන් කරණු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් අධිෂ්ඨානයක් දෘෂ්ටියට එකඟවන පරිද්දෙන් කරනු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් සංස්කාරයක් දෘෂ්ටියවූ පරිද්දෙන් කරණු ලැබේද, සමාදන්වනු ලැබේද,
ඒ සියලු ධර්මයෝ යහපත පිණිස, කැමැති ඵල පිණිස, මනාපය පිණිස හිත පිණිස, සැප පිණිස පවතිත්.
ඊට හේතු කවරේද?
මහණෙනි ඔහුගේ දෘෂ්ටිය යහපත් වූ හෙයිනි.

§2. මහණෙනි උක් (බීජයක්) කරටියක් හෝ ඇල්වී බීජයක් හෝ මිදි බීජයක් හෝ තෙත්වූ පොළොවෙහි සිටවන ලදුව , ඒ බීජය යම් පෘථුවි රසයකුත් ඇදගණීද, යම් ආපෝ රසයකුත් ඇදගණීද, ඒ සියල්ල මිහිරි බැව් පිණිස, රස බැව් පිණිස හාත්පසින් රස වැගිරීම පිණිස පවතී.
ඊට හේතු කවරේද?
මහණෙනි බීජය යහපත් හෙයිනි.

§3. “මහණෙනි, සම්‍යක්දෘෂ්ටියෙන් යුක්තවූ පුද්ගලයා විසින්
යම් කායකර්මයක් දෘෂ්ටියට එකඟවන පරිද්දෙන් කරනු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් වාක්කර්මයක් දෘෂ්ටියට එකඟවන පරිද්දෙන් කියනු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් මනඃකර්මයක් දෘෂ්ටියවූ පරිද්දෙන් සිතනු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් චේතනාවක් දෘෂ්ටියට එකඟවන පරිද්දෙන් සම්පූර්ණ කරනු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් ප්‍රාර්ථනාවක් දෘෂ්ටියට එකඟවන පරිද්දෙන් කරණු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් අධිෂ්ඨානයක් දෘෂ්ටියට එකඟවන පරිද්දෙන් කරනු ලැබේද, මේ නිවැරදි යයි තම සිතෙන් අදහා ගනීද,
යම් සංස්කාරයක් දෘෂ්ටියවූ පරිද්දෙන් කරණු ලැබේද, සමාදන්වනු ලැබේද,
ඒ සියලු ධර්මයෝ යහපත පිණිස, කැමැති ඵල පිණිස මනාපය පිණිස, හිත පිණිස සැප පිණිස පවතිත්.
ඊට හේතු කවරේද?
මහණෙනි ඔහුගේ දෘෂ්ටිය යහපත් වූ හෙයිනි.

AN 01-16 -03. මක්ඛලී වර්ගය

AN 01-16-03-01 මිච්ඡාදිට්ඨි සූත්‍රය

§1. “මහණෙනි, ලෝකයෙහි යමෙක් බොහෝ දෙනාට අයහපත පිණිස, බොහෝ දෙනාට නොසැප පිණිස, බොහෝ ජනයාට අනර්ථය පිණිස, දෙවි මිනිසුන්ට අහිත පිණිස, දුක් පිණිස උපදී.
“කවර නම් එකම පුද්ගලයෙක්ද?

§2. “විපරීත දර්ශන ඇති මිථ්‍යාදෘෂ්ටික තැනැත්තේය.
හෙතෙම මහාජනයා දශ කුශලකර්මපථ නම් සද්ධර්මයෙන් ඉවත් කොට, දශ අකුශලකර්ම පථ නම් අසද්ධර්මයෙහි පිහිටුවයි.

§3. “මහණෙනි, මේ එකම පුද්ගලයා ලොව උපදින්නේ බොහෝ දෙනාට අහිත පිණිස, බොහෝ දෙනාට නොසැප පිණිස, බොහෝ දෙනාට අනර්ථය පිණිස, දෙවි මිනිසුන්ට අහිත පිණිස, දුක් පිණිස උපදී.

AN 01-16-03-02 සම්මාදිට්ඨි සූත්‍රය.

§1. “මහණෙනි, යම් පුද්ගලයෙක් බොහෝ දෙනාට හිත පිණිස, බොහෝ දෙනාට සැප පිණිස බොහෝ ජනයාට අර්ථය පිණිස, දෙව් මිනිසුන්ට හිත පිණිස, සැප පිණිස උපදී. “
කවර නම් එකම පුද්ගලයෙක්ද?

§2. “විපරීත දර්ශන නැති සම්‍යග්දෘෂ්ටික තැනැත්තේය.
හෙතෙම ජනයා දශ අකුශලකර්මපථ නම් අසද්ධර්මයෙන් ඉවත් කරවා , දශකුශලකර්මපථ නම් සද්ධර්මයෙහි පිහිටුවයි.

§3. “මහණෙනි, මේ එකම පුද්ගලයා ලොව උපදින්නේ බොහෝ දෙනාට හිත පිණිස, බොහෝ දෙනාට සැප පිණිස බොහෝ ජනයාට අර්ථය පිණිස, දෙව්මිනිසුන්ට හිත පිණිස, සැප පිණිස උපදී.

AN 01-16-03-03 මහාසාවජ්ජ සූත්‍රය.

§1. “මහණෙනි, යම්සේ මිථ්‍යාදෘෂ්ටිය මහත් වරද සහිත වේද,

§2. “මහණෙනි, මේ බඳුවූ අනික් එක ස්වභාවයකුදු මම නොම දකිමි.

§3. “මහණෙනි, මහත් දොෂයන් අතරෙන් මිථ්‍යාදෘෂ්ටිය ඉතා මහත් දොෂ ඇත්තීය.”

AN 01-16-03-04 මක්ඛලී සූත්‍රය

“මහණෙනි, යම්සේ මක්ඛලී නම් තුච්ඡ පුරුෂයා බොහෝ දෙනාට අහිත පිණිස, බොහෝ දෙනාට නොසැප පිණිස, බොහෝ ජනයාට අනර්ථය පිණිස, දෙවිමිනිසුන්ට අහිත පිණිස, දුක් පිණිස පිළිපන්නේ වේද, මහණෙනි, ඒ මේ බඳුවූ අනික් එක පුද්ගලයෙකුදු මම නොම දකිමි.

“මහණෙනි, යම්සේ ගංමුවදොරෙක්හි වූ කෙමනක් බොහෝ මත්ස්‍යයන්ට අහිත පිණිස දුක් පිණිස, අනර්ථය පිණිස, විනාශය පිණිස, අටවනු ලබන්නේ වේද,

“මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම මක්ඛලී නම් තුච්ඡ පුරුෂයා බොහෝ සත්වයන්ට අහිත පිණිස, දුක් පිණිස, අනර්ථය පිණිස, විනාශය පිණිස මිනිස් කෙමනකැයි සිතමි.”

AN 01-16-03-05 දුරක්ඛාත සූත්‍රය

“මහණෙනි, නපුරුකොට ප්‍රකාශ කරණ ලද්දාවූ ධර්මවිනය ඇති ශාසනයෙක්හි යම් පුද්ගලයෙක් (යම් ප්‍රතිපත්තියක්) සමාදන් කරවයිද, යම් අතවැසියකු ලවාත් සමාදන් කරවයිද, යම් ඒ අතවැසි තෙමේද සමාදන් කරවන ලද්දේ ඔහුගේ වචනය පිළිගෙන ඒ වචනය පිණිස පිළිපදීද, ඒ සියල්ලෝ බොහෝ අකුසල් රැස් කෙරෙත්. ඊට හේතු කවරේද? මහණෙනි, ඒ ධර්මය නපුරුකොට ප්‍රකාශ කරණ ලද හෙයිනි.”

AN 01-16-03-06 ස්වක්ඛාත සූත්‍රය

“මහණෙනි, මනාකොට ප්‍රකාශ කරණලද ධර්මවිනය ඇති ශාසනයෙක්හි යම් පුද්ගලයෙක් (යම් ප්‍රතිපත්තියක්) සමාදන් කරවයිද, යම් අතවැසියකු ලවාත් සමාදන් කරවයිද, යම් ඒ අතවැසි තෙමේද සමාදන් කරවන ලද්දේ ඔහුගේ වචනය පිළිගෙන ඒ පිණිස පිළිපදීද, ඒ සියල්ලෝ බොහෝ කුසල් රැස් කෙරෙත්. ඊට හේතු කවරේද? මහණෙනි, ධර්මය මනාකොට ප්‍රකාශ කරණ ලද හෙයිනි.”

AN 01-16-03-07 දායකෙනමත්තාජානිතබ්බ සූත්‍රය

“මහණෙනි, වරදවා ප්‍රකාශ කරණ ලද්දාවූ ධර්මවිනය ඇති ශාසනයෙහි දායකයා විසින් (දෙන දෙයෙහි) පමණ දතයුතුයි (පිළිගන්නහු) විසින් දතයුතු නොවෙයි. ඊට හේතු කවරේද?

මහණෙනි, ධර්මය (වරදවා) ප්‍රකාශ කරණලද හෙයිනි.”

AN 01-16-03-08 පටිග්ගාහකෙන මත්තාජානිතබ්බ සූත්‍රය.

“මහණෙනි, මනාකොට ප්‍රකාශකරණලද ධර්මවිනයඇති ශාසනයෙහි ප්‍රතිග්‍රාහකයා විසින් පමණ දතයුතුයි දායකයා විසින් දතයුතු නොවෙයි. ඊට හේතු කවරේද?

මහණෙනි, ධර්මය මනාකොට ප්‍රකාශ කරණ ලද හෙයිනි.”

AN 01-16-03-09 දුක්ඛ විහාරි සූත්‍රය

“මහණෙනි, වරදවා ප්‍රකාශ කරණලද ධර්මවිනය ඇති ශාසනයෙහි යම් පුද්ගලයෙක් පටන්ගන්නාලද වීර්‍ය්‍යය ඇත්තේ වේද, හෙතෙම දුකින් වෙසෙයි. ඊට හේතු කවරේද?

මහණෙනි, ධර්මය වරදවා ප්‍රකාශ කරණ ලද හෙයිනි.”

AN 01-16-03-10 කුසීත දුක්ඛ විහරණ සූත්‍රය.

“මහණෙනි, මනාකොට ප්‍රකාශ කරණලද ධර්මවිනය ඇති ශාසනයෙක්හි යම් පුද්ගලයෙක් කුසීත වේද, හෙතෙම දුකින් වෙසෙයි. ඊට හේතු කවරේද? මහණෙනි, ධර්මය මනා කොට ප්‍රකාශ කරණ ලද හෙයිනි.”

AN 01-16-03-11 කුසීත සුඛ විහරණ සූත්‍රය

“මහණෙනි, වරදවා ප්‍රකාශ කරණලද ධර්මවිනය ඇති ශාසනයෙක්හි යම් පුද්ගලයෙක් කුසීත වේද, හෙතෙම සැපසේ වාසය කරයි. ඊට හේතු කවරේද?

මහණෙනි, ධර්මය වරදවා ප්‍රකාශ කරණ ලද හෙයිනි.”

AN 01-16-03-12 ආරද්ධවිරිය සූත්‍රය

“මහණෙනි, මනාකොට ප්‍රකාශ කරණලද ධර්මවිනය ඇති ශාසනයෙක්හි යම් පුද්ගලයෙක් පටන්ගන්නාලද වීර්‍ය්‍යය ඇත්තේ වේද, හෙතෙම සැපසේ වාසය කරයි. ඊට හේතු කවරේද? මහණෙනි, ධර්මය මනාකොට ප්‍රකාශ කරණලද හෙයිනි.”

AN 01-16-03-13 ගූථොපම සූත්‍රය

[1] “මහණෙනි, යම්සේ ස්වල්ප මාත්‍රවූ අසුචිය වුවද දුගඳ වේද,

[2] “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම ස්වල්පමාත්‍රයකුදු භවයෙහි ඉපදීම වර්ණනා නොකරමි.”

(පහත සූත්‍රවල 2 ඡේදය මේ සූත්‍රයේ 2 ඡේදය මෙනි.)

AN 01-16-03-14 මුත්තොපම සූත්‍රය

“මහණෙනි, යම්සේ ස්වල්ප මාත්‍ර මූත්‍රය වුවද දුගඳ වේද,
“මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම ස්වල්පමාත්‍රයකුදු භවයෙහි ඉපදීම වර්ණනා නොකරමි.”

AN 01-16-03-15 ඛෙලොපම සූත්‍රය

“මහණෙනි, යම්සේ ස්වල්පමාත්‍ර කෙල වුවද දුගඳ වේද,
“මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම ස්වල්පමාත්‍රයකුදු භවයෙහි ඉපදීම වර්ණනා නොකරමි.”

AN 01-16-03-16 පුබ්බොපම සූත්‍රය

“මහණෙනි, යම්සේ ස්වල්පමාත්‍ර සැරව වුවද දුගඳ වේද,
“මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම ස්වල්පමාත්‍රයකුදු භවයෙහි ඉපදීම වර්ණනා නොකරමි.”

AN 01-16-03-17 ලොහිතොපම සූත්‍රය

“මහණෙනි, යම්සේ ස්වල්පමාත්‍ර ලේ වුවද දුගඳ වේද,
“මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම ස්වල්පමාත්‍රයකුදු භවයෙහි ඉපදීම වර්ණනා නොකරමි.”

AN 01-16 -04  අප්පමත්තක වර්ගය

AN 01-16-04-01 ථලජාප්පක සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද; පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්ප වේ, එසේ වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝ ඉතා බොහෝ වෙත්?

§2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් ගොඩ උපන්නෝ වෙත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්පවෙත්. වැලිදු යම් සත්ව කෙනෙක් දියෙහි උපන්නෝ වෙත්ද, මේ සත්වයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්.

§ 3. “මහණෙනි, එහෙයින් මේ පිළිබඳව මෙසේ හික්මිය යුතුයි.
(කෙසේද?) අර්ථරසය (චතුර්විධ ශ්‍රාමණ්‍ය ඵලය) ද ධර්මරසය (චතුර්විධ මාර්ගය) ද, විමුක්තිරසය (නිර්වාණය) ද ලබන්නෝ වන්නෙමුයි’ කියායි.

මහණෙනි, තොප විසින් මෙසේම හික්මිය යුතුයි. (පහත සූත්‍ර දහ හතරේ 1, 3 ඡේද මේ සූත්‍රයේ ඡේද මෙන් වෙති.)

AN 01-16-04-02 අඤ්ඤත්‍ර මනුස්ස සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් මනුෂ්‍යයන් විෂයෙහි උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. යලිදු යම් සත්වකෙනෙක් මනුෂ්‍යයන් ගෙන් වෙන්ව උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝම අතිශයින් බොහෝ වෙත්.

§ 3. “මහණෙනි, එහෙයින් මේ පිළිබඳව මෙසේ හික්මිය යුතුයි.
(කෙසේද?) අර්ථරසය (චතුර්විධ ශ්‍රාමණ්‍ය ඵලය) ද ධර්මරසය (චතුර්විධ මාර්ගය) ද, විමුක්තිරසය (නිර්වාණය) ද ලබන්නෝ වන්නෙමුයි’ කියායි.

මහණෙනි, තොප විසින් මෙසේම හික්මිය යුතුයි

AN 01-16-04-03 පච්චන්තිමජාත සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§ 2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් මධ්‍යජනපදයන්හි (දඹදිව මධ්‍ය දෙශයෙහි) උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. එසේද වුවත් යම් සත්වකෙනෙක් අප්‍රකටවූ ම්ලෙච්ඡයන් අතර ප්‍රත්‍යන්ත ජනපදයන්හි උපදිත්ද, මේ සත්වයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්.

§ 3. “මහණෙනි, එහෙයින් මේ පිළිබඳව මෙසේ හික්මිය යුතුයි.
(කෙසේද?) අර්ථරසය (චතුර්විධ ශ්‍රාමණ්‍ය ඵලය) ද ධර්මරසය (චතුර්විධ මාර්ගය) ද, විමුක්තිරසය (නිර්වාණය) ද ලබන්නෝ වන්නෙමුයි’ කියායි.

මහණෙනි, තොප විසින් මෙසේම හික්මිය යුතුයි

AN 01-16-04-04 දුප්පඤ්ඤ සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් ප්‍රඥාව ඇත්තාහු වෙත්ද, මුළානොවූවාහු වෙත්ද, කෙළතොළු නොවූවාහු වෙත්ද, යහපත් අයහපත් ප්‍රකාශයන්හි අර්ථයන් දැනගැනීමට සමර්ථවූවාහු වෙත්ද ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. වැලිදු යම් සත්වකෙනෙක් ප්‍රඥා නැත්තාහු වෙත්ද, (මෝහයෙන් මුළාවූයේ වෙත්ද, කෙලතොල්ලෝවෙත්ද, සුභාෂිත දුර්භාෂිතයන්හි අර්ථයන් දැනගැනීමට අසමර්ථ වූවාහු වෙත්ද, මේ සත්වයෝම අතිශයින් බොහෝ වෙත්.

§ 3. “මහණෙනි, එහෙයින් මේ පිළිබඳව මෙසේ හික්මිය යුතුයි.
(කෙසේද?) අර්ථරසය (චතුර්විධ ශ්‍රාමණ්‍ය ඵලය) ද ධර්මරසය (චතුර්විධ මාර්ගය) ද, විමුක්තිරසය (නිර්වාණය) ද ලබන්නෝ වන්නෙමුයි’ කියායි.

මහණෙනි, තොප විසින් මෙසේම හික්මිය යුතුයි

AN 01-16 -04-05 අවිජ්ජාගත සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§ 2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් ආර්‍ය්‍යයන්ට ඇති ප්‍රඥා චක්ෂුසින් යුක්ත වූවාහු වෙත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්වකෙනෙක් අවිද්‍යාන්ධකාරයෙන් යුක්තවූවාහු අතිශයින් මුළා වූවාහු වෙත්ද, මේ සත්වයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්.

§ 3. “මහණෙනි, එහෙයින් මේ පිළිබඳව මෙසේ හික්මිය යුතුයි.
(කෙසේද?) අර්ථරසය (චතුර්විධ ශ්‍රාමණ්‍ය ඵලය) ද ධර්මරසය (චතුර්විධ මාර්ගය) ද, විමුක්තිරසය (නිර්වාණය) ද ලබන්නෝ වන්නෙමුයි’ කියායි.

මහණෙනි, තොප විසින් මෙසේම හික්මිය යුතුයි

AN 01-16 -04-06 තථාගත දස්සන සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§2. “මහණෙනි, එසේම යම් සත්වකෙනෙක් තථාගතයන් වහන්සේ දක්නට ලබත්ද ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. එසේ නමුදු යම් සත්වකෙනෙක් තථාගතයන් වහන්සේ දක්නට නොලබත්ද මේ සත්වයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්.

AN 01-16-04-07 ධම්මසවණ සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම සම් සත්වකෙනෙක් තථාගතයන් වහන්සේ විසින් දෙසනලද ධර්මවිනය ශ්‍රවණය කරන්ට ලබත්ද ඒ සත්වයෝ ස්වල්පවෙත් වැලිදු යම් සත්වකෙනෙක් තථාගතයන් වහන්සේ විසින් දෙසන ලද ධර්මවිනය ශ්‍රවණයට නොලබත්ද, මේ සත්වයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්.

AN 01-16 -04-08 ධම්මධාරණ සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් ධර්මය අසා (සිතෙහි) දරත්ද ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. එසේ නමුදු යම් සත්වකෙනෙක් ධර්මය අසා සිතෙහි නොරදත්ද මේ සත්වයෝම අතිශයින් බොහෝ වෙත්.

AN 01-16 -04-09 අත්ථුපපරික්ඛා සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§2. මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් ධාරණය කරණලද්දාවූ ධර්මයන්ගේ අර්ථය පරීක්ෂා කෙරෙත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. එසේ නමුදු යම් සත්ව කෙනෙක් ධාරණය කරනලද්දාවූ ධර්මයන්ගේ අර්ථය පරීක්ෂා නොකෙරෙත්ද, ඒ සත්වයෝම අතිශයින් බොහෝ වෙත්.

AN 01-16 -04-10 ධම්මානුධම්ම සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් අර්ථය දැන, ධර්මය දැන, ධර්මානුධර්ම ප්‍රතිපත්තියෙහි පිළිපදිත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. එසේ නමුදු යම් සත්වකෙනෙක් අර්ථයනොදැන, ධර්මයනොදැන ධර්මානුධර්ම ප්‍රතිපත්තියෙහි පිළිනොපදිත්ද, මේ සත්වයෝම අතිශයින් බොහෝ වෙත්.

AN 01-16-04-11 සංවෙජනීයට්ඨාන සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් කලකිරියයුතු කාරණයන්හි කලකිරෙත්ද, ඒ සත්වයෝ ඉතා ස්වල්ප වෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්වකෙනෙක් සංවෙග කටයුතු කාරණයන්හි සංවෙග නූපදවත්ද, මේ සත්වයෝම අතිශයින් බොහෝ වෙත්.

AN 01-16 -04-12 සංවිග්ගප්පදහන සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්ව කෙනෙක් සංවේගයට පැමිණියාහු නුවණීන් (සම්‍යක් ප්‍රධාන) වීර්‍ය්‍යය කෙරෙත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්පවෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්වකෙනෙක් සංවේගයට පැමිණියාහු (කළකිරුණාහු) නුවණින් (සම්‍යක්ප්‍රධාන) වීර්‍ය්‍යය නොකෙරෙත්ද, මේ සත්වයෝම අතිශයින් බොහෝ වෙත්.

AN 01-16 -04-13 වවස්සග්ගාරම්මණ සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් නිර්වාණය අරමුණුකොට චිත්තය සම්බන්ධවූ සමාධිය ලබත්ද, චිත්තය සම්බන්ධවූ එකඟ බව ලබත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්ව කෙනෙක් නිර්වානය අරමුණුකොට සිතේ සමාධිය නොලබත්ද, සිතේ එකඟබව නොලබත්ද, මේ සත්වයෝම අතිශයින් බොහෝ වෙත්.

AN 01-16-04-14 අන්නග්ගරසග්ගලාභී සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් උතුම් ආහාර හා උතුම් රසයන් ලැබීම් ඇත්තෝ වෙත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්පවෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්වකෙනෙක් උතුම් ආහාර හා උතුම් රසයන් නොලබන්නාහු උඤ්ජාචරිය යයි කියනලද වන මුල ඵලයෙන් හෝ කබලක් ගෙන සිඟා ලත් දෙයින් හෝ යැපෙත්ද, මේ සත්වයෝම අතිශයින් බොහෝ වෙත්.

AN 01-16-04-15 රසස්සලාභී සූත්‍රය

§ 1, “මහණෙනි, යම්සේ මේ ජම්බුද්වීපයෙහි ආරාමයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, වනයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද, භූමිප්‍රදෙශයන්ගෙන් සිත්කළු තැන්ද පොකුණුවලින් යුත් සිත්කළු තැන්ද, ස්වල්පමාත්‍ර වේද, එතකුදු වුවත් යම් ඒ උස්මිටි තැන්ද, ගංගා නිසා පහසුවෙන් නොපැමිණියහැකි තැන්ද, කණු කටු පිහිටි තැන්ද, පර්වතයන් ගෙන් විෂමවූ ස්ථානද යන මේ ස්ථානයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්ද?

§2. “මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් අර්ථරසය (හෙවත් සෝවාන්ඵලය ආදී චතුර්විධ ශ්‍රාමණ්‍යඵලය) ද, ධර්ම රසය (හෙවත් සතරමග) ද, විමුක්ති රසය (හෙවත් නිර්වාණය) ද ලබන්නහු වෙත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. එසේ නමුත් අර්ථරසයද, ධර්ම රසයද, විමුක්ති රසයද නොලබන්නාහු වෙත්ද, මේ සත්වයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්.

§3. “මහණෙනි, එහෙයින් මේ පිළිබඳව මෙසේ හික්මිය යුතුයි. (කෙසේද?) අර්ථරසය (චතුර්විධ ශ්‍රාමණ්‍යඵලය) ද, ධර්මරසය (චතුර්විධ මාර්ගය) ද, විමුක්ති රසය (නිර්වාණය) ද, ලබන්නෝ වන්නෙමුයි’ කියායි. මහණෙනි, තොප විසින් මෙසේම හික්මිය යුතුයි.

AN 01-16-04-16 මනුස්ස මනුස්සුප්පත්ති සූත්‍රය

“මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් මනුෂ්‍ය යොනියෙන් චුත වූවාහු මනුෂ්‍යයන් අතුරෙහි නැවත උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්වකෙනෙක් මනුෂ්‍යයෝනියෙන් චුතවූවාහු නරකයෙහි උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝම බොහෝ වෙත්.”

AN 01-16-04-17 මනුස්ස දෙවුප්පත්ති සූත්‍රය

“යම් සත්ව කෙනෙක් මනුෂ්‍ය යෝනියෙන් චුතවූවාහු දෙවියන් විෂයෙහි උපදිද්ද ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්ව කෙනෙක් තිරිසන්යෝනියෙහි උපදිත්ද, ප්‍රෙත නිකායෙහි උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝම බොහෝ වෙත්”

AN 01-16-04-18 දෙව දෙවුප්පත්ති සූත්‍රය

“මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් මනුෂ්‍ය යෝනියෙන් චුතවූවාහු දෙවියන් විෂයෙහි උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්පවෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්ව කෙනෙක් මනුෂ්‍යයෝනියෙන් චුත වූවාහු නරකයෙහි උපදිත්ද මේ සත්වයෝම ඉතා බොහෝ වෙත්. තිරිසන් යෝනියෙහි උපදිත්ද, ප්‍රෙත විෂය (ලොක) යෙහි උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝම බොහෝ වෙත්.”

AN 01-16-04-19 දෙව මනුස්සුප්පති සූත්‍රය

“මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම්සත්වකෙනෙක් දෙවලෝකයෙන් චුතවූවාහු මනුෂ්‍ය විෂයෙහි උපදිත්ද ඒ සත්වයෝ ස්වල්පවෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්වකෙනෙක් දෙව ලෝකයෙන් චුතවූවාහු නරකයෙහි උපදිත්ද ඒ සත්වයෝ ඉතා බොහෝවෙත්. තිරිසන් යෝනියෙහි උපදිත්ද, ප්‍රෙතවිෂයෙහි උපදිත්ද ඒ සත්වයෝම බොහෝ වෙත්.”

AN 01-16-04-20 නිරය මනුස්සුප්පති සූත්‍රය

“මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් නරකයෙන් චුතවූවාහු මනුෂ්‍ය ලෝකයෙහි උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්පවෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්වකෙනෙක් නරකයෙන් චුතවූවාහු නරකයෙහිම උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝ බොහෝවෙත්. තිරිසන්යොනියෙහි උපදිත්ද ප්‍රෙත විෂයෙහි උපදිත්ද ඒ සත්වයෝම බොහෝ වෙත්.”

AN 01-16-04-21 නිරයදෙවුප්පත්ති සූත්‍රය

“මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් නරකයෙන් චුතවූවාහු දෙවලෝකයෙහි උපදිත්ද ඒ සත්වයෝ ස්වල්පවෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්වකෙනෙක් නරකයෙන් චුතවූවාහු නරකයෙහිම උපදිත්ද ඒ සත්වයෝ ඉතා බොහෝවෙත්. තිරිසන් යොනියෙහි උපදිත්ද ප්‍රෙත විෂයෙහි උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝම බොහෝ වෙත්.”

AN 01-16-04-22 තිරච්ඡාන මනුස්සුප්පත්ති සූත්‍රය

“මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් තිරිසන් යොනියෙන් චුතවූවාහු මනුෂ්‍යලෝකයෙහි උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝ ස්වල්පවූවාහු වෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්වකෙනෙක් තිරිසන් යොනියෙන් චුතවූවාහු නරකයෙහිම උපදිත්ද ඒ සත්වයෝ බොහෝවෙත්. තිරිසන් යෝනියෙහි උපදිත්ද ප්‍රෙත විෂයෙහි උපදිත්ද ඒ සත්වයෝම බොහෝ වෙත්.”

AN 01-16-04-23 තිරච්ඡාන දෙවුප්පත්ති සූත්‍රය

“මහණෙනි, එසේම යම් සත්වකෙනෙක් තිරිසන් යෝනියෙන් චුතවූවාහු දෙවලෝකයෙහි උපදිත්ද ඒ සත්වයෝ ස්වල්ප වෙත්. එහෙත් තිරිසන් යෝනියෙන් සැව නිරයෙහි යම් සත්වකෙනෙක් උපදිත්ද තිරිසන් යෝනියෙහි උපදිත්ද ප්‍රෙත ලෝකයෙහි උපදිත්ද ඔවුහුම බොහෝ වෙත්.”

AN 01-16-04-24 පෙතමනුස්සුප්පත්ති සූත්‍රය

“මහණෙනි, එපරිද්දෙන්ම යම් සත්වකෙනෙක් ප්‍රෙත විෂයෙන් චුතවූවාහු මනුෂ්‍ය ලෝකයෙහි උපදිත්ද’ ඒ සත්වයෝ ස්වල්පවූවාහු වෙත්. එසේ නමුත් යම් සත්වකෙනෙක් ප්‍රෙතවිෂයෙන් චුතවූවාහු නරකයෙහි උපදිත්ද, තිරිසන් යොනියෙහි උපදිත්ද, ප්‍රෙත විෂයෙහි උපදිත්ද, ඒ සත්වයෝම බොහෝ වෙත්.”

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.